Eva je po izobrazbi profesorica likovne umetnosti in poučuje likovno umetnost na OŠ Vojnik. Še preden je dobila redno zaposlitev v šoli pa jo je pot zanesla v poučevanje angleščine, predvsem v poučevanje predšolskih in osnovnošolskih otrok. Eva nam bo v spodnjem intervjuju zaupala, ali se da združiti likovno umetnost in angleščino, kako ju združiti in kaj še sploh lahko danes človek počne z umetnostjo.Eva Verdev

V: Eva, prosim, če se nam na kratko predstaviš.

Sem učiteljica likovne umetnosti, ki občasno poučuje angleščino. Zanimajo me glasba, umetnost in jeziki – vse to znanje in ideje pa najraje predajam otrokom in mladim.

 

V: Kot likovna pedagoginja si verjetno večkrat naletela na vprašanje, zakaj si izbrala tak študij? Mnogi bi ga označili kot neuporaben in težko  zaposljiv. Si kdaj obžalovala tvojo odločitev študirati umetnost?

Ta študij sem izbrala zato, ker so me zanimala vsa področja likovne umetnosti in ker sem v svoji karieri želela početi prav to, kar počnem danes – spodbujati mlade k ustvarjalnem mišljenju. Kljub temu, da je do zaposlitve malo težja pot, te odločitve nikoli nisem obžalovala.

V: Večkrat se v laičnih krogih pojavljajo debate o prenatrpanosti šolskega predmetnika in marsikdo bi »neuporabne« predmete kot so glasba, gospodinjstvo, likovna umetnost najraje izbrisal iz šolskega sistema. Povej nam, zakaj danes sploh še potrebujemo likovno umetnost?

Res je. Žal velja splošno prepričanje, da so t.i. vzgojni predmeti, med katere spada tudi likovna umetnost nepotrebni, enostavni in lahki. Vemo, da otrok, preden govori – poje, preden piše – riše itd. Ustvarjalnost je torej nekaj čisto prvinskega. Z odraščanjem otrok se opaža žal tudi vedno manjša ustvarjalnost in z njo povezana slabša kritičnost mišljenja.  Še kako pomembno pa je, da se mlad človek izraža in da se krepi tudi njegova duhovna narava.  Danes, ko je svet preplavljen z različnimi, tudi neuporabnimi informacijami, je še kako pomembno, da vzgojimo kritično misleče posameznike. Otroke, ki bodo dobro poznali same sebe  ter bodo znali obvladovati svoja čustva. Vemo tudi, da je danes med mladimi prav tako velik porast zasvojenosti, čustvenih motenj, kar je med drugim tudi znak splošne duhovne revščine. Vse te vrline se krepijo skozi različne vrste izražanja, skozi ustvarjalnost.

V: Če sedaj preideva na tvoje poučevanje angleščine, kako se umetnica znajde na tem področju?

Umetniki smo znani po tem, da se stvari lotimo malo po svoje. Pri poučevanju na sploh je pomembno, da kreiramo učne ure inovativno, ustvarjalno. Tako, da bomo čimbolj spodbudili otroško radovednost in zanimanje. Pri poučevanju tujega jezika, sploh pri delu z najmlajšimi je zelo pomembno, da pripravimo likovno in zvočno zanimive materiale, ki jih pospremimo z gibanjem.

V: Večina si predstavlja, da lahko likovno umetnost in angleščino združimo le z barvanjem pobarvank. Pa še to jemljejo bolj kot zapolnjevanje časa in ne kot neko resno aktivnost. Nam lahko našteješ še kakšne druge aktivnosti, s pomočjo katerih lahko poučujemo angleščino skozi likovno umetnost?

To so aktivnosti, kot je npr. opazovanje v ogledalu in risanje avtoportreta (učenje delov obraza), izdelava prstnih lutk za kasnejšo dramatizacijo, risanje po tabli na podlagi pripovedovanja drugega učenca, vrezovanje oblik v glino, hitro oblikovanje motivov iz gline, obrisovanje delov telesa na plakat, risanje stripov, ilustracij …

V: Katero aktivnost pa ti najraje uporabljaš pri poučevanju angleščine?

Meni najljubša aktivnost je risanje na podlagi pripovedovanja (npr. draw a monster with 5 legs, 3 eyes …), vedno nastanejo smešni motivi in otroci pri tem uživajo.

V: Kaj meniš, da lahko likovna umetnost doprinese k poučevanju angleščine in katere so prednosti tako usmerjenih aktivnosti?

Likovna umetnost lahko doprinese k poučevanju angleščine z vizualnim memoriziranjem jezika. Prednost je predvsem ta, da proces učenja poteka spontano, podzavestno in ne šablonsko, racionalno.

V: Za konec pa nam povej, če je možna tudi obratna pot. Bi lahko s pomočjo angleščine poučevali likovno umetnost?

Menim, da je možno oboje. Verjamem, da je medpredmetna povezovanje nasploh veliko bolj učinkovito pri razumevanju, saj informacije potekajo na večih ravneh in s tem bolj poglobljeno.

Več o Evinem ustvarjanju najdete na njeni Facebook strani, kjer je trenutno malo manj aktivna, saj je pred kratkim postala mamica, za kar ji iskreno čestitamo.